Obchodná akadémia F. Madvu 2, Prievidza má v sieti škôl zaradený študijný odbor 6317 M 74 obchodná akadémia – bilingválne štúdium, ktorý patrí do skupiny odborov 63 Ekonomicka a organizácia, obchod a služby I. V súlade so školským zákonom a so štátnym vzdelávacím programom riaditeľ školy vydáva tento školský vzdelávací program po prerokovaní v pedagogickej rade a v Rade školy s platnosťou od 01. 09. 2026.

Kritériá na prijímanie:

do 1. ročníka školského roku 2026/2027: oabiling_2627.pdf

do 1. ročníka školského roku 2027/2028: oabiling_2728.pdf


V rámci schváleného projektu JTF pracovala skupina autorov na vytvorení školského vzdelávacieho programu študijného odboru obchodná akadémia – bilingválne štúdium od februára 2025 do augusta 2025.
Školský vzdelávací program je vypracovaný v súlade s princípmi a cieľmi výchovy a vzdelávania a Štátnym vzdelávacím programom pre stredné odborné školy, skupiny odborov vzdelávania 62 Ekonomické vedy, 63 Ekonomika a organizácia, obchod a služby I, 64 Ekonomika a organizácia, obchod a služby II.

Profil absolventa
Absolvent študijného odboru 6317 M 74 obchodná akadémia – bilingválne štúdium je kvalifikovaný odborník, ktorý sa uplatní na trhu práce predovšetkým v sektore administratíva, ekonomika a manažment ako podnikový ekonóm, účtovník, finančný referent, referent marketingu, asistent riaditeľa, sekretárka, obchodný zástupca, samostatný referent v štátnej správe a samospráve, bankový a poisťovací odborný pracovník a v ďalších ekonomicko-administratívnych pracovných pozíciách.
Absolvent pripravovaný na základe tohto ŠkVP je schopný aktívne používať minimálne dva cudzie jazyky ako prostriedok profesionálnej komunikácie, ovláda aplikačné programové vybavenie bežnej kancelárie pri riešení ekonomických a finančných úloh s využitím nástrojov internetu, moderných prostriedkov IKT a digitalizácie. Medzi jeho základné zručnosti patrí predovšetkým ovládanie vedenia účtovníctva a komplexnej podnikovej administratívy.
Rozsah znalostí v oblasti administratívneho a organizačného pracovného štýlu umožní absolventovi pripravovať a koordinovať pracovný čas manažérov. Dokáže riadiť a koordinovať personálnu agendu v malom i väčšom podniku či organizácii. Absolvent získa počas štúdia schopnosti potrebné pre oblasť marketingu, manažmentu, základov ekonomiky a základov podnikania. Pri príprave absolventa sa kladie dôraz na presnosť, slušné chovanie a profesionálne vystupovanie, dodržiavanie právnych noriem a obchodnej etiky. Získané zručnosti sú predpokladom pre jeho uplatnenie aj vo svojich vlastných podnikateľských aktivitách. Má možnosť pracovať v nižšom až strednom manažmente v rôznych typoch podnikateľských subjektoch, v inštitúciách štátnej správy a samosprávy, vo finančných inštitúciách alebo neziskových organizáciách podľa oblasti vzdelávania v rámci prípravy na povolanie alebo pokračovať v štúdiu na vysokej škole.